30 januari 2008

Loopkalender (april - juli 2008)

Voor de hardlopers geldt slechts een gebod 'Gij zult niet versagen' Dus heb ik voor mezelf maar meteen een programma voor het eerste deel van 2008 uitgetekend. Op papier ziet het er alvast veelbelovend uit.

20 april: Marathon Antwerpen

Ik twijfelde lang tussen de Maasmarathon, de Louvre marathon en Antwerpen voor mijn eerste marathon maar nu is de knoop toch doorgehakt. Het wordt de modestad.

4 mei: Dwars door Brugge

Een wedstrijd in Brugge, de stad die blauw-zwart en - eerlijk is eerlijk- nu ook wat groen kleurt. Vijftien km is een prima afstand, alleen zijn die kassei stroken in de binnenstad nogal belastend voor de gewrichten.

12 mei: Stadsloop Gent

Leuke wedstrijd, leuke ambiance maar die Blandijnberg oplopen helemaal aan het eind is toch niet zo 'vree wijs' te noemen.

25 mei: 20km van Brussel

De klassieker der klassiekers! Dat wordt de derde deelname op een rij, 21,4km lopen in hartje Brussel, en graag een tijd onder de 1:30 deze keer.

2 juli: ING Run Oostende

Mooie meestal zonovergoten wedstrijd die eindigt op de dijk. Afhankelijk van het weer, als het een zo'n hittegolf is als in 2006 dan pas ik liever, geen greintje schaduw in dit parcours.

6 juli: Guldensporen tien mijl Brugge

Mooi parcours langs het kanaal Brugge-Gent.

Meer info: Partena Run Classics

2 opmerkingen:

  1. Leuke kalender!
    Blijkbaar delen we een interesse in bepaalde wedstrijden, dus wie weet komen we elkaar dit seizoen ergens tegen?
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks. Ik heb mijn programma inmiddels wel moeten aanpassen, de marathon van A'pen wordt vervangen door de Nacht van de atletiek in Torhout (Renaultmarathon van 20 juni) Ik kijk al uit naar dwars door brugge. Ook veel succes gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen