23 november 2008

Hardlopen in de sneeuw

trefwoorden: , ,   geen  4 Reactie     Edit
Een tijdje geleden schreef ik hier over hoe plezant het is om te lopen in de regen. Maar het kan altijd nog erger. Vandaag schreef mijn trainingsschema 18 km in 90 minuten voor. Hardlopen in de sneeuw werd het. Een beetje sneeuw kan geen kwaad dacht ik toen ik aanzette. Maar de sneeuwbui werd steeds heviger. Ik liep op de gladde voetpaden met opgevroren sneeuw sneller dan de wagens op de rijweg, die maar stapvoets vooruit gingen. Op de houten brug langs het kanaal zag ik een fietser wegslippen. Last van de koude had ik aanvankelijk niet maar ik kon wel nog amper iets zien telkenmale de wind de sneeuw in mijn gezicht blies. Toen ook mijn voeten verkleumden, besloot ik mijn tocht toch maar te halveren. Negen kilometer in 46:19 in een feeëriek sneeuwlandschap. Benieuwd wat het volgende week wordt, dan moet ik weer een duurloop van 24 km afhaspelen en ondertussen ook de verloren kilometers van vandaag inhalen, zo plichtsbewust ben ik wel.

4 opmerkingen:

  1. Sneeuwbril vergeten op te zetten :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je in Parijs loopt moet je vast nog weleens aan dit duurloopje terugdenken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal het in ieder geval niet snel vergeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen