11 november 2011

Halve marathon Deinze - Aalter 2011

vrijdag, november 11, 2011 geschreven door Laurent Meese , , , , , , , 4 comments
Uitblazen na mijn finish.
Bibman in Bellem. Toen ik nog in het college zat ben ik ooit eens op een tweedaagse retraite in Bellem geweest.  Een onvergetelijke indruk maakte deze tweedaagse van bezinning en inkeer toen niet. Maar ik herinner mij nog levendig hoe de oefening 'vertrouwen in je naaste' volledig de mist inging. Geblinddoekt moest je je door een klasgenoot laten gidsen en zo belandde er een klasgenoot 'toevallig' in de beek. De oefening werd meteen afgeblazen. Maar ik ging het over mijn eerste deelname aan de halve marathon van Deinze naar Aalter hebben. Je startnummer haalde je in Bellem af, en daar stonden ook de bussen klaar voor het transport naar Deinze. Na een gezellige busreis vol sterke loopverhalen belandden we aan de atletiekpiste van Deinze.  Het was er behoorlijk fris en kil. De zon wilde maar niet doorbreken. In mijn vijftigste (!) wedstrijd wilde ik mijn PR scherper stellen dus startte ik - net als in de Flanders Fieldsmarathon - als een speer. De eerste vijf kilometer liep ik aan 14,84 km/u. Ik belandde in het zog van een groepje volleerde templopers, en later in het gezelschap van een sympathieke loper van Sodibrug. Tot aan kilometer 15 bleef ik aan 14,48 km/u lopen, daarna kwam er helaas verval in mijn tempo. Na een stop bij een drankpost liep ik de laatste vier kilometers alleen in nowhereland. Ik ken daar ondertussen al goed de weg. Uiteindelijk finishte ik als 68ste in een tijd van 1:29:11, precies 30 seconden sneller dan mijn vorige besttijd. Gemiddelde loopsnelheid: 14,2 km//u (4:12/km) De halve marathon van Deinze - Bellem is een prima organisatie van JC Aalter. Het parcours langs de jaagpadden van het Schipdonkkanaal en het kanaal Gent-Oostende is mooi, zelfs op een mistige novemberdag. Ik kom hier zeker nog terug. Maar nu ben ik na een lang seizoen aan rust toe. Ik loop hoogstens nog 1 kerstcorrida, met een kerstmuts op en een bol jenever in de kraag. Looptijden doen er nu even niet meer toe.
Volledige uitslag van de Halve marathon Deinze - Aalter

4 opmerkingen:

  1. knappe prestatie en met je sub 1u30 hoog geëindigd in het deelnemersveld, de conditie zit duidelijk goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tijd Laurent, proficiat! Als je met een kerstmuts loopt, kom ik zeker kijken :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Peter, bedankt, ik denk dat er wel nog progressie mogelijk is. Maar dan moet ik eens wat vaker een interval training inlassen. @Sarah, thanks! Dat van die kerstmuts was maar een grapje :P

    BeantwoordenVerwijderen