De schaduw van Congo

>

Hazegrasloop 2015

Veelbelovende openingskilometer van de wedstrijd. Photo Credits: OLC.
Wie de sprong niet waagt, komt nooit verder. Ik ben 17de geworden in de hazegrasloop in 36'58". Het weer was ideaal voor a walk in the park. In tegenstelling tot de winderige Noordzeeloop heb ik deze keer de boot niet gemist. Ik kon na de eerste kilometer in 3.30  - tijdens de eerste doortocht aan de vijver - aansluiten bij een groepje met de Hermeslopers Gino Puystjens, Johan Deramoudt en Hugo Vandenberghe. Niet lossen wat er ook gebeurt was mijn devies. Het ging vrij goed. Ik vergat na ronde 1 zelfs om een bekertje water te grissen,  zo gefocust was ik. Bij aanvang van de derde ronde van 3.5K nam ik wel water aan en zakte mijn tempo eventjes, maar met een kort sprintje kon ik weer aansluiten. Ik finishte in het zog van Bart Creminger en Gino Puystjens en voel dat ik weer naar een hoger niveau aan het groeien ben. In het individueel klassement stijg ik na 4 wedstrijden naar de 15de plaats. Met ons team BSRT staan we nu derde. Laat die mooie lentedagen maar komen..