De schaduw van Congo

>

Sint-jansloop 2016

Photo credits: Bageve.
Voorjaarsmoeheid staat niet in het woordenboek van een loper. Elke week een wedstrijd, daar word je alleen maar sterker van. Al vroeg ik mij tijdens de tweede van de drie rondes die we moesten afleggen wel af waar ik mee bezig was. Het tempo lag echter zo hoog dat ik geen tijd had om veel te twijfelen. Gewoon doorgaan en niet omkijken. De Sint-Jansloop is de Oostende Luik-Bastenaken-Luik met zes klimmetjes in het parcours. Ik was van plan om mij wat weg te steken om de felle noordwestenwind te slim af te zijn. Maar nog voor het einde van de eerste ronde liep ik tijdens een stuk vals plat alleen op kop om de forcing te voeren. Zo ontstond er een groepje van vier met met onder andere Peter Haemers en Steve Delanghe. We hielden stand en ik finishte als zestiende in 37'29” (3.41/km). In het individuele klassement sta ik na zes wedstrijden op een voorlopige vijfde plaats. Positie die we ook met ons Vastgoedbox team bekleden.