De schaduw van Congo

>

Midzomer Run Brugge 2016


Precies veertien dagen voor mijn zesde marathon kon ik het niet laten om deel te nemen aan de gezellige Midzomer Run van Brugge. Goede herinneringen te over. In mijn eerste deelname in 2014 kon ik op de korte afstand zegevieren. Het regende en waaide toen hard begin juli. Nu is de wedstrijd een maand vroeger op de kalender gezet. Als snelheidsprikkel koos ik opnieuw voor de 6 km. Het regende zachtjes, een schier eindeloze motregen maar er was veel zuurstof in de lucht en ik had geen last van mijn hooikoorts. Ik startte als een bliksemschicht en liep lange tijd in vierde positie. De passage doorheen het bloedhete Olympia zwembad kostte me echter een plaatsje. Na de doortocht in het Jan Breydel-stadium finishte ik als vijfde in een tijd van 20'17”. Winnaar werd 'Speedy' Davy Stieperaere voor de al bijna even snelle Van Belleghem. Op het podium kreeg ik een handvol leuke natura prijzen overhandigd. Mijn kleerkast bevat ondertussen bijna meer loopkleren en t-shirts dan gewone kleren.