De schaduw van Congo

>

Route 62 (2016)

Top 10 in Gistel. Photo credits: Gistelse Joggingclub.
Een stormachtig weekje in het leven van bibman. Eerst de vermoeiende verhuizing op zaterdag en zondag. Honderden boeken en cd's uit mijn privé-collectie had ik voordien met veel pijn in het hart afgevoerd om de lady des huizes te plezieren. De mensen van Oxfam waren wat blij met mijn milde gift. Op woensdag werd ik tijdens een avondloopje aangevallen door een hond en was ik aan de antibioticum toe. Het postbode-syndroom noemde de huisdokter het. Maar mijn deelname aan de wedstrijd kwam gelukkig niet in gevaar. Op weg naar de Route 62 in Gistel kreeg ik echter af te rekenen met een lekke band. Al liftend kon ik nog tijdig aan de start geraken. De wind woei zoals steeds hard in de polders, maar minder fel dan een jaar eerder. Met weinig kilometers in de benen koos ik voor de kortere wedstrijdafstand van 7,7 km. Op adrenaline en in het spoor van Jens Ketels en Johan Olivier liep ik een vrij tempovaste wedstrijd. Ik finishte als zesde in 26'58”, teamgenoot Frederik Ameloot werd knap tweede in 26'19”.  Winnaar werd Pieter Vanroose uit Woumen.

Uitslagen 22ste Route 62: 12km 7.7km 4.1km