De schaduw van Congo

>

Midzomerrun Brugge 2017

Finish als derde op de korte afstand. Photo credits (r): Ultimo's Sport Pictures.
Na een bewogen start waarbij iemand tegen het dranghekken aanliep en een valpatij maar nipt vermeden werd, zat ik opgesloten in het pak aan de linkerkant. Een lange inhaalbeweging bracht mij in vijfde positie. Ik kon nog twee plaatsen opschuiven. Het verschil met de tweede was niet bijster groot, maar het verschil bleef wel kilometers lang status quo. Met de passages door het bloedhete S&R Olympia zwembad en het Jan Breydelstadium behield ik vlot mijn derde plaats. Ik finishte in 20'28” en werd meteen geïnterviewd. Of het niet mogelijk was om die tweede nog in te halen? Wel, zonder die gemiste start zat dat er zeker in. Maar met een podiumplaats was het lange pinksterweekend niettemin goed ingezet.