De schaduw van Congo

>

Vuurtorenloop 2017

Derde ronde - photo credits: OLC.
Podium Vuurtorenloop (9/6/17) - photo credits: Tamara Vereecke.

Zelfs stuurlui aan wal weten dat het bijzonder hard kan waaien aan de Spuikom. Door de felle wind werd de Vuurtorenloop dit jaar een erg tactische wedstrijd. Ik kon meeschuiven met de goede waaier, vlak na de koplopers en topfavorieten. Een vrij grote groep was dat aanvankelijk. Tijdens de tweede ronde dunde de waaier snel uit. Na de laatste bevoorrading tenslotte was het elk voor zich, strijdend tegen de wind en de eigen limieten. Ik kon nog twee lopers inhalen en finishte als 11de in precies 43 minuten. Verwaaid maar blij mocht ik het podium op als derde in mijn categorie. De pijlsnelle Benny Fischer won de wedstrijd, voor Jeroen Swinnen en Alain Geerts. In het tussenklassement sta ik na acht wedstrijden op de vijfde plaats.