Corrida van 't Sas Slijkens 2012

Een zaterdagnamiddag in Bredene. De meeuwen circelden boven mijn hoofd terwijl ik aan het stretchen was. Ik vroeg me af hoe het met mijn conditie gesteld was na een week met veel te veel deadlines en cafeïne. De zeelucht deed me echter goed. Tijdens de opwarming voelde ik mij verbazend lichtvoetig. Ik kreeg zin om te vlammen in de Corrida van 't Sas, een loopwedstrijd die voor de 50ste keer door de plaatselijke roeiclub KRNSO georganiseerd werd. Door de sneeuw kon de wedstrijd in februari niet doorgaan. Het parcours bestond uit twee lussen van 3,75 km langs de Spuikom. Meer dan 350 deelnemers waren komen opdagen voor de jubileumeditie. Er stond veel wind dus was het jammer dat ik bij de start wat opgehouden werd. Ik miste zo de goede vlucht en liep het grootste deel van de wedstrijd alleen, weliswaar aan een gelijkmatig tempo van 3:52/km. Enkel in de voorlaatste kilometer verloor ik door de felle tegenwind wat aan snelheid (4:05/km). Ik finishte als 45ste, en als 16de in de H2 in 29:02 (15.5 km/u). Bij de prijsuitreiking in de roeiclub won ik een schrijfset van Daniel Hechter. Meer dan zes woorden had ik niet nodig om de balpen uit te testen: Vis zwemt, vogel vliegt, bibman loopt.