De schaduw van Congo

>

Belgische biblioblogosphere

Het doet mij plezier dat mijn visie (2067, het jaar van de cybrarian) over 'bibliotheken en de informatieprofessional in 2067' gepubliceerd zal worden in het eerstvolgende nummer van de "Bladen voor documentatie". Dit is een uitgave van BVD - ABD, de Belgische Vereniging van Documentalisten, dat haar zestigste verjaardag vierde in 2007.

Op verzoek van het Duitse Infobib schrijf ik binnenkort een artikel over de Belgische biblioblogosphere voor de reeks Libworld, "postings in which guest authors introduce the library and library related blogs of their particular country". Een handvol Vlaamse biblogs heb ik al gevonden, o.a. Lommel, Kortrijk, maar in de Waalse blogosphere heb ik nog maar weinig bloggende bibliothécaires gedetecteerd. Bestaat er geen Waalse variante van de commissaresse die het net afspeurt?