De ziel van de verzamelaar

>

Massajogging De Olifant 2014

Slotwedstrijd OLC 2014. Photo credits: Corinne, JT De Olifant.
Er zijn geen zekerheden meer in het leven. Wedstrijden in oktober associeer ik met guur weer, regen en wind  en helemaal niet met zomerweer. En als er een tombola wordt georganiseerd, win ik steevast niets, of het zou een setje plamuurmessen of zo moeten zijn. De slotwedstrijd van het OLC is een van de mooiste van het criterium met het uitgelezen parcours in het Maria-Hendrikapark. Al tijdens de inloopronde kreeg ik het erg warm, maar het gevoel in de benen was goed. Startnummer 93 en de eerste wedstrijdkilometers in 3.35 en 3.40. Dan even in de bosjes de kat uit de boom kijkend. Ik sloot aan bij Frederik Ameloot en Hugo Vandenberghe. In de slotkilometers kon ik net zoals in de Hermesloop nog enkele plaatsen opklimmen.  Ik finishte als 21ste in 39'06". Maar nog veel leuker: ik won na de wedstrijd de hoofdprijs in de tombola, een waardebon van 500 euro. Met veel dank aan teamgenoot Martin Desmedt om me terug te roepen. Ik was al naar buiten gestapt omdat ik die hoofdprijs toch nooit ging winnen. No way  denk je en dan sta je enkele minuten later plots op het podium te poseren met de prijs. Mensen die ook nooit iets winnen moeten de moed dus niet opgeven. Er zijn zo van die mooie zomerse herfstdagen..