De schaduw van Congo

>

De wereld van View-Master

Photo credits: View-Master World.
3D- films zijn weer in de mode. Moet een circel dan altijd rond zijn? Als ik jongeren om me heen op de trein driftig zie tokkelen op hun smartphone of laptop denk ik wel eens terug aan mijn eigen jeugdjaren. In de Middeleeuwen hadden we nog geen high-technologische devices. We moesten het met een View-Master toestelletje doen. Ik had maar enkele schijfjes in mijn bezit, maar was daar best blij mee. Hoe vaak ik die bekeken heb, herinner ik me niet meer. Er was nog geen app om dat bij te houden of met de wereld te delen. Op de mooie retroblog View-Master World kan je aan aantal van deze originele View-master reels bekijken. Ook van België, in de reeks Nations of the world. Foto's van het Atomium en de torens van Brugge en Gent. In Kleur! In 3D! Dat waren nog eens spannende tijden. 

View-Master World: Selected scenes from USA State Tours, Nations of the World, Famous Cities, Television Shows, Cartoons, Stories, Fairy Tales, Disney Productions, History, and other View-Master packets