Lost tapes

Ik had het er een tijdje geleden als eens over in mijn sentimentele afrekening en nu lijken de cijfers het te bevestigen, zo lees ik toch in mijn dagblad: "de muziekcassette is na veertig jaar ten dode opgeschreven. De Britse winkelketen Curry's verkoopt geen blanco audiocassettes meer. In krap twintig jaar daalde de verkoop van 83 miljoen naar 100.000 exemplaren. In ons land gingen in 2004 nog 929 cassettes over de toonbank gingen, in 2005 nog slechts 190 stuks." De allereerste muziekcassette die ik ooit in mijn bezit had moet "No Parlez" van Paul Young geweest zijn (daar gaat mijn street credibility), de laatste exemplaren die ik kocht waren van U2 (Zooropa), Talk Talk (Laughing Stock) en vooral van The Cure: "Standing on the Beach - the singles" (de cassette versie bevatte immers als bonus de 12 b-sides). Onlangs kocht ik overigens voor 1 euro de bijhorende videocassette "Staring at the Sea - The Images (1986)". De verkoopster zei me dat ze niet gedacht had dat ze dit nog verkocht ging krijgen. Ze had ook nog een hele stock Star Trek video's. Er zal nog wel eens een nostalgische Trekkie langskomen, sprak ik bemoedigend.
Bonus via YouTube:
Lost in Translation (Trespassers William)
Trespassers William - different star (live)
Johnny Cash - Me and Bobby McGee