Final countdown voor de 20 Km van Brussel 2010

Minder dan 24 uur voor de start van de 20 km door Brussel, de meest gehypte loopwedstrijd van ons land. De laatste generale repetitie dreigt alvast een natte bedoening te worden: regen en een strakke westenwind. De weersvoorspellingen voor zondag ogen niet veel beter. Na mijn slepende knieblessure en de vermoeiende trip naar Wenen deze week heb ik geen flauw idee hoe het met mijn conditie gesteld is. Vorig jaar liep ik uit in 1h33 dus mijn streefdoel is een snellere tijd. Maar als we met het.beTeam een daadwerkelijke financiële steun aan het geteisterde land Haïti kunnen verlenen is de opdracht al meer dan geslaagd. De start wordt voor het eerst in drie golven georganiseerd om opstoppingen in de tunnels te vermijden. Dit jaar begin ik alvast niet meer achteraan maar in het eerste peloton. Mijn startnummer is het ronde getal 7672. Aan alle deelnemers alvast veel succes gewenst! En aan de collega's van het beTeam team: tot morgen in de Wetstraat 51! Of was het dit jaar in de Wetstraat 16? Je weet maar nooit.

"Pain is inevitable, suffering is optional" (Haruki Murakami, What I talk when I talk about running)