Een onverwachte bezoeker (deel 2)


Op een blauwe maandagmorgen om 08:45 een computergestuurd taalexamen Frans moeten afleggen, dat was niet echt 'my cup of tea'. Te vertalen als 'pas ma tasse de thé. Mijn enige voorbereiding bestond in het beluisteren van La République Des Météors, het laatste album van Indochine. Er bestaan overigens aangenamere dingen om een werkweek mee te beginnen. En dan die hitte in de namiddag. In mijn kantoor draaide de ventilator op volle toeren maar veel verhielp dat niet. De temperatuur liep al vlug op tot 27°C. Net als vorige maand had ik in de namiddag een onverwachte bezoeker, na een postduif was het nu de beurt aan een kat om aan te kloppen. Na een korte inspectie van mijn bureau ging het katje doodleuk onder mijn labotafel liggen soezen - de spot drijvend met ons kantoorslaven die andere katten te geselen hebben.