Midwinter semi marathon Cadzand-Bad 2011

Vandaag stond mijn eerste wedstrijd van het nieuwe loopseizoen op het programma. Voor het eerst nam ik deel aan de Midwinter Halve marathon van Cadzand. Het weer was droog, het regende enkel in mijn hoofd. Want zo vroeg in het seizoen met nog maar weinig kilometers in de benen had ik geen flauw idee waar ik stond. Een zware natuurwedstrijd langs de Zeeuwse kust met een uitgelezen deelnemersveld was een prima test. Door mijn deelnames aan de Belgische strandlopen in de zomer ben ik al een beetje gewoon om door het zand en de duinen te ploeteren. De start vond om 11h30 op de Boulevard de Wielingen in het centrum van Cadzand-Bad plaats. Er stond wel een enorme strakke wind die we de laatste negen kilometer bijna constant tegen hadden. Maar ik heb genoten van het prachtige parcours en ik finishte na een sterke eindsprint in 1h41:05. Een tijd waar ik meer dan tevreden mee was en goed voor een 161ste plaats in het totaalklassement. Mijn gemiddelde loopsnelheid was met 12,50 km/h (4:47/km) wel lager dan gewoonlijk. De stroken op het los zand en de felle tegenwind haalden de snelheid genadeloos naar beneden. Al lag het brede strand van Cadzand er echt wel goed bij. De organisatie van AV Wielingen was eveneens prima. Ik kom hier zeker nog terug.