Strandloop Knokke 2011

-Photo credits: A-M. Maertens-
Ik trok rechtstreeks van mijn werk naar Knokke voor de 5 km strandloop, met een rugzak vol vraagtekens. Een volledige week had ik niet kunnen lopen door de naweeën van de extractie van mijn wijsheidstanden. Ik had de voorbije dagen net als vroeger weer last van slapeloosheid. De nachten kunnen ontzettend lang zijn als je om 3 am naar de herhalingen van het TV-journaal zit te staren en in endless repeat plaatjes van Joy Division beluistert. Ian Curtis had vandaag trouwens zijn 55ste verjaardag kunnen vieren. Als startnummer kreeg ik 633 toegewezen. Mijn opdracht was duidelijk: het plezier in het lopen hervinden en alle besognes en twijfels van mij aflopen. Het eerste deel hadden we wind tegen maar het ging verrassend goed. Het keerpunt van 2.5 km nam ik in 10:08.  Ook in het tweede deel bleef ik net onder de 15km/u lopen. Versnellen zat er echter niet in. In mijn 45ste officiële wedstrijd finishte ik uiteindelijk als 30ste in een tijd van 20:46. En voor het eerst in acht dagen sliep ik als een marmot. De wereld is aan de lopers, de vakantie kan nu echt beginnen.