Strandloop Heist 2011

Het had wat voeten in de aarde om tijdig aan de start te geraken van de strandloop van Heist. Tijd om op te warmen of te stretchen was er niet meer. Er waren ook dit jaar meer dan 1.000 deelnemers komen opdagen. De start van de strandloop was zoals gebruikelijk om 19.30 uur op het strand ter hoogte van het Heldenplein. We liepen langsheen de laagwaterlijn tot aan de Wielingen, het keerpunt van het 10 km parcours. Vooraf had ik getekend voor een tijd onder de 45 minuten. De eerste 5 kilometer ging het gezwind, met de wind in de rug. Mijn tussentijden waren voortreffelijk. De terugweg was het wind op kop. Ik heb het liever andersom. Ik sprak met de jonge loper naast mij af om op beurten de kop te nemen, van golfbreker naar golfbreker. We haalden heel wat andere deelnemers in en na een nijdig eindsprintje in het losse zand finishte ik in 41:35 (14,4 km/u). Dat was zes minuten sneller dan in Zeebrugge maar daar was het strand veel moeilijker te belopen. Niettemin een geslaagde test in het vooruitzicht van mijn vierde marathon. De conditie groeit, dat is nu wel duidelijk.  Oostende wordt de volgende strandloop.
1434. MEESE Laurent BEL 41:33 Klassement: 50ste (man) - 54ste (tot.) - TUSSENTIJDEN: 2.5 KM: 10:07 5.0 KM: 20:32.