Getallendans

Photo credits: karto gimeno.
Here we go again. Laat de symbolische getallendans maar beginnen. Ik ben bijna aan mijn duizendvijfhonderdste blogpost toe en binnenkort loop ik mijn vijftigste officiële hardloopwedstrijd. Op vrijdag 11.11.11 zal ik dan proberen om mijn PR op de halve marathon te verbeteren. Mijn tijd toen was 1 uur 29 min 41 sec. Dat persoonlijk record  - geloof het of geloof het niet - liep ik op 10.10.10. Dat betekent dat als ik sneller loop dan 14,23 km/u ik mijn nieuwe PR logischerwijs zo te pakken heb. Dat is omgezet 3,97 meter per seconde, en dat gedurende 89 minuten. Zo simpel en tegelijkertijd zo moeilijk is dat. De tijd kent geen genade, in welke vorm je ze ook giet. Als hardloper kan je daar gelukkig niet al te lang bij stilstaan. Anders wordt het nooit wat met dat scherper stellen van die looptijden. Maar het gras blijft altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Misschien toch maar eens nakijken of er volgend jaar op 12.12.12 ook geen wedstrijd georganiseerd zal worden. Dan houd ik tenminste nog een slag om de arm.