Zesde plaats Kerstloop Brugge

De hemelsluizen stonden wagenwijd open en er waaide een ijskoude wind. Toch was er een massale opkomst voor de eerste editie van de kerstloop van Brugge. Verzopen als een kat finishte ik als zesde op de 5 km, goed voor een podiumplaats in mijn categorie. Ondanks het hondenweer stonden 1.500 van de 2.400 ingeschreven deelnemers aan de start.  Bij de 5 kilometer kwamen 511 van de 893 ingeschrevenen opdagen. Kim Gevaert en de bloedmooie miss Belgian Coast gaven het startschot.  Het pad der hoge verwachtingen was deze keer bezaaid met kasseien en klinkers. Ik startte heel snel en liep de eerste kilometer in 3:37. In de tweede kilometer liep het echter bijna fout. Ik liep bijna tegen een paaltje en  aan de coupure kon ik  enkele diepe plassen niet ontwijken. Halverwege wedstrijd had ik echter meer last van koude handen dan van natte voeten. Ik kon mijn tempo echter min of meer vasthouden. Doel was om in mijn laatste wedstrijd van het jaar 3:45/km te lopen. In de winkelstraten richting Markt wilde ik mijn eindsprint inzetten. Ik wist niet dat we nog een lusje rond de Sint-Salvatorkathedraal moesten lopen. Mijn eindsprint werd door al die 'kronkelingen' fel ingekort. Maar met een gemiddelde snelheid van 15.8 km/u was ik best tevreden. Het was zonder twijfel de natste wedstrijd die ik al gelopen heb. Ik mocht als tweede in mijn leeftijdscategorie ook nog het podium op. Alle uitslagen van deze geslaagde kerstloop vind je op chronorace. Focus-wtv maakte ook deze leuke foto-reportage.

1ste Kerstloop Brugge (16.12.11, 20:00) 
Afstand: 5.140 m, Laurent Meese startnummer: 5658, eindtijd: 19:30 AV : 15,8 km/u, max. snelheid: 22.3 km/u. Klassement heren: 6de. totaal: 7de. leeftijdscategorie: 2de
Tussentijden (per km) : 3:37, 3:59, 3:51, 3:48, 3:43.