Keignaertloop - GP Jean Vandecasteele 2012

Photo Credits: VLM.
De zesde wedstrijd van het OLC vond in het krekengebied plaats. Er zijn lopers die bij regenweer afhaken, mij maakt het allemaal niet veel uit. Bij regen heb ik minder last van mijn hooikoorts en is er meer zuurstof. Tijdens de opwarming voelde ik meteen dat het goed zat. 'Zet je regenbanden maar op', riep een toeschouwer me vrolijk toe. Met startnummer 314 nam ik een goede start. Het parcours van de Keignaertloop in Zandvoorde telt 3 ronden van 3 kilometer en is heel technisch en afwisselend om lopen. Heel veel draaien en keren en een strook cross country, in de wei langs het water. Ik heb het merendeel van de wedstrijd alleen gelopen, met veel zelfdiscipline het tempo af en toe optrekkend. Mijn doel was om net als in Eeklo 16 km/u te lopen. Na twee ronden zat ik perfect op schema (6 km in 22:14). De laatste kilometers met de wind en de regen was het wat harken om mijn snelheid te houden. Maar ik finishte in een hoopgevende 33:46 (15,99 km/h). Dankzij een geslaagd eindsprintje was dat goed voor een 34ste plaats en een 11de in mijn categorie. Opnieuw 217 punten erbij, dat tikt aardig aan. Twee wedstrijden in zes dagen ligt me dus wel. Ik vind het zelfs spijtig dat de volgende OLC - wedstrijd pas binnen drie weken plaats vindt. Maar zo heb ik wel wat tijd om enkele duurlopen in te lassen. In het najaar wil ik immers graag mijn vijfde marathon lopen.