Schorreloop 2012

Op de vooravond van de nationale feestdag stond de Schorreloop, de negende manche van het OLC-criterium, op het programma. Door de overvloedige regenbuien in de namiddag lag het parcours er drassig en zwaar bij. Deze keer kregen we in het sportpark De Schorre een combinatie van een 'veldloop' en een Finse piste voor de kiezen. Blart is een Noord-Iers woord dat in de modder vallen betekent. Bijna overkwam het mij tijdens de eerste ronde. Ik had het parcours vooraf niet verkend. Ook enkele gladde bochten nam ik moeizaam, net niet in de struiken belandend. De lastige strandloop van Knokke bleek de ideale voorbereidingswedstrijd te zijn geweest. Weinig verval in mijn tempo deze keer. Ik liep voortdurend rond de 3:53/km en finishte de 10,5 km als 30ste in 41:05. Enkel in de laatste drie kilometer was het harken om mijn tempo te handhaven. Meestal ben ik ontevreden na een wedstrijd maar deze keer liep ik met een tevreden en licht gevoel naar huis. Ik ben nu opgeklommen naar een 18de plaats in het algemeen klassement en een zesde in de H2-categorie. Mijn volgende race wordt de 10k beachrun van Heist. Maar eerst is het tijd om te rusten in de schaduw van de appelboom, bij voorkeur met een pastis en een goed boek. De zomer is nog maar net begonnen.