Retraite de notre collègue, afscheid van Arlette

Afscheidsspeech door hoofdbibliothecaris L. Meese.

Het huidige RBINS - bibteam aangevuld met oud-medewerkers.
 
Op 1 september 2012 is collega Arlette De Meersman met pensioen gegaan. Het afscheidsfeest vond op 4 september in de bibliotheek plaats. In zijn speech loofde bibliothecaris Laurent Meese de loyaliteit van Arlette aan de bibliotheek van het RBINS:

"C’est un jour particulier car avec son départ se tourne une page de l’histoire de la bibliothèque. Dernière de sa génération, Arlette est restée fidèle à son poste jusqu’à la fin. Arlette est entrée en service le 16 septembre 1971, et a vu défiler plus d’un chef de service tout au long de sa carrière. Dans le circuit du livre, le classement est une tâche essentielle. Par son travail Arlette a facilité le travail de ses collègues en rangeant les livres et en entretenant les conservatoires. Een gezegde luidt : « un livre mal classé est un livre perdu ». We danken je voor al die jaren van inzet in de bibliotheek. Het zal nu aan anderen zijn om de boeken te klasseren in de overvolle conservatoires. De verhuis van de bibliotheek zal je niet meer meemaken, maar we zullen je zeker een uitnodiging sturen voor de officiele inhuldiging van het nieuwe kenniscentrum in 2015. We wensen je nog veel geluk en vreugde toe in het nieuwe hoofdstuk in je leven!"