Dwars door het Westerkwartier 2013

Bibman in top 20. Foto credits: OLC.
De schrik van elke wedstrijdloper: te laat aan de start komen van een wedstrijd, of tijdens de race de verkeerde afslag nemen. Het overkwam me bijna tijdens "Dwars door het Westerkwartier". Ik dacht ten onrechte dat de start om 19u30 was in plaats van om 19u en dat verkortte mijn opwarming drastisch. Na het startschot nam ik een vliegende start aan meer dan 22 km/u. Na deze adrenaline-opstoot hervond ik gelukkig mijn gezond verstand en liep ik in mijn normale wedstrijdtempo. Bij het ingaan van de slotronde lag ik in 23ste positie. Ik was zo gefocust op mijn snelheid en ademhaling dat ik na een bocht bijna de verkeerde straat insloeg. Een seingever wees me net op tijd de goede richting aan. Na een snelle slotkilometer finishte ik net als vorige week in de top 20.  In een tijd van 34'01" werd ik deze keer 19de. Hopelijk kan ik deze conditiepiek nog enkele weken bestendigen.