De schaduw van Congo

>

Eindejaarsloop Bredene 2013

Moet er nog zand zijn? Kerstmis nadert en het lijkt alsof het nog maar net Pasen is geweest. Een dag na de Sinterklaasstorm vond de Eindejaarsloop van Bredene plaats. De zandzakjes lagen nog netjes op een rij naast de Spuikom. Rustig en relatief zacht decemberweer was het, met af en toe een spatje regen en 3-4 Bft wind. Het was mijn eerste wedstrijd als lid van het wedstrijdteam van BSRT. Na een snelle start lagen de posities - net als in het OLC - al min of meer vast. Tijdens de passage door de duinen sputterde mijn motor heel even. Maar de achterliggers kwamen evenmin naderbij. In de slotkilometers haalde ik nog een loper in en finishte als 16de, 9 km in 34'05”. Teamkapitein Benny Fischer werd zesde en won in zijn categorie. Het werd dus nog heel gezellig tijdens de afsluitende receptie en pannenkoekenslag in de Spui. Ik loop nog één kerstcorrida en dan ben ik aan een korte winterslaap toe..