De schaduw van Congo

>

Dwars door Mariakerke 2015

Zwevend naar de finish. Photo credits: OLC.
Een biljartvlak parcours en geen enkele hindernis, zelfs geen bruggetje. Dwars door Mariakerke - Raversijde is onmiskenbaar een stratenloop voor de sprinters, met de Nieuwpoortse Steenweg als startbaan. Lange rechte stukken met de wind lichtjes in het voordeel. Ik ben geen sprinterstype maar drie kilometer lang kon ik de schijn ophouden en aansluiten bij een groepje met Deramoudt en co. Voor spek en bonen, en een handvol bonuspunten. Dan toch maar eieren voor mijn geld gekozen en mijn eigen tempo gelopen in de resterende rondes. Vrolijke stemming met de braderie en high fives met de kids langs de kant van de weg. De vele aanmoedigingen deden deugd. Ik finishte als 34ste in 38'59" (16,16 km/u) in het spoor van Gino Puystjens. Nadien genoten van een frisse Carlsberg in de milde avondzon. Meer heb je soms niet nodig.