Kasseiloop 2017


Openingswedstrijd van het Houtlandcriterium in Eernegem. Er was regen voorspeld maar het bleef droog, wel een strakke wind, zo'n gezellige noordooster. Meteen na de start werden er waaiers getrokken. Met een openingskilometer in 3.25 belandde ik in de tweede groep. Met kleppers als Alleman en d'Haene in mijn categorie wist ik dat een podiumplaats knap lastig ging worden. Ik liep lange tijd in het gezelschap van Filip Vansteelandt. In de laatste van 4 rondes ging het licht uit. Musseeuw, Danny – niet Johan – kwam me nog voorbij gesprint en ik had geen antwoord meer in de benen. Finish in 37.29 en top 25 algemeen. In de HVA-categorie werd ik vierde. Ik ging echter niet met lege handen naar huis. Een geschenkverpakking met Brugse tripel was mijn bitterzoete beloning!
Wedstrijdresultaten 14de Eernegemse Kasseiloop 10 km: PDF