De schaduw van Congo

>

20 km van Brussel (27 mei 2007)

Run like you've never done before..

Mijn tweede deelname op rij aan de 20 km, omkleden in het legermuseum, tussen de tanks en de vliegtuigen. Buiten overal stretchende of warmlopende mensen. Nog meer deelnemers dan in 2006, bijna 30.000. Met mijn borstnummer 15.013 start ik hopeloos achteraan in box 3. Maar de ambiance bij de deelnemers en toeschouwers is opperbest: handgeklap en gezangen in de vele lange tunnels. Na 30 minuten heb ik in de mensenmassa amper 6 km afgelegd maar dan begint een grote, lange inhaalbeweging. De powersongs van Nike stuwen me naar voor. Enkel op de laatste helling begeef ik bijna maar dan toch nog een sprintje naar de finish om in 1:31:36 te eindigen. Heel wat beter dan vorig jaar maar mijn streefdoel om onder de 1:30 te blijven net niet gehaald. Maar dat is detailkritiek, volgend jaar dan maar...

Meer info: klassementen, Parcours via google maps