De ziel van de verzamelaar

>

Stadsloop Gent 2008


De Gentse stadsloop editie 2008 kan makkelijk samengevat worden in drie woorden: hitte, ambiance en sfeer... De meeste lopers waren in het wit gekleed, zodat het precies een nieuwe witte mars leek. Ik finishte in een tijd van 44:51 (als 362ste). Vorig jaar was het 44:57 (405de) Dat ik voor het eerst met een polar hartslagmonitor liep, veranderde dus niets aan mijn loopsnelheid. Mijn InZone stond immers op off. Wel grappig om door de hitte constant de alarmsignalen van andere lopers te horen, zo wist ik meteen wie in het rood ging. Zelf bleef ik netjes onder mijn omslagpunt. De lange passage langs de Coupure waar de bomen voor schaduw zorgden was heel aangenaam. Wel eventjes gepiekt op die nijdige slotklim richting St-Pietersplein. Deze keer had ik in tegenstelling tot Dwars door Brugge nog een eindsprintje in petto, dus dat geeft alvast moed aan de lopende burger. And last but not least: in plaats van frieten at ik nu een gratis wokschoteltje na afloop. Dus qua starting 2 eat zit het ook wel snor.


Officƫle uitslagen Stadloop Gent:

5.4 km
10.2 km