Librarian's Picks: Saving the Best for First




Als bibliothecaris en boekenrecencent krijg ik regelmatig de vraag toegeworpen of ik geen goed boek kan aanraden. Welnee, dat hangt van de interesse en stemming van de lezer af. Collega librarian Nancy Pearl dacht het ei van Columbus gevonden te hebben en publiceerde een boek met leestips voor elke stemming getiteld Booklust. "Organized into more than 175 creative, useful, and often witty lists, this book satisfies any reader's desire to find the right book for the right time" staat op de achterflap te lezen. Veelbelovend en welwillend genoeg maar zelf zal ik mij de komende weken - ongeacht mijn steeds sneller wiselende stemmingen- onledig houden met volgende recensieboeken:

Holle Haven (van Zadelhoff)
Zwavelzuur (Amélie Nothomb)
De krokodil van Manhattan (Kees 't Hart)
Hemelval (Arjan Visser)
De blauwe jurk van Camille (Michèle Desbordes)
De nacht der kallografen (Yasmine Ghata)

Meer info over Booklust:
Librarian's Picks: Saving the Best for First

Technorati tags: