Blog van 400 pagina's

For what it’s worth: exact 400 pagina’s telt deze blog tot op heden. Via htm2pdf heb ik een extra back-up van mijn blog gecreëerd door alles naar pdf te converteren. Video's en mp3's heb ik niet en voor tekst en afbeeldingen werkt de hele inkleding prima. Ik heb pdf’s per kalenderjaar gemaakt, dus van 2005 tot heden. Met dank aan Anna voor deze tip. Het screenshot rechts is die uit 2006 toen ik nog een aangepaste standaardtemplate gebruikte. Dezelfde als die van de IP blog merkte ik pas later. Screenshot via wayback archive en url2jpg.

Of 400 bladzijden nu een goede score is voor circa 2,5 jaar bloggen is moeilijk in te schatten. In vergelijking met goed draaiende Nederlandse biblioblogs als ZB Digitaal van collega Edwin of de levendigeBlogparty zal mijn eerder kabbelende contentstroom eerder aan de lage kant zijn, vermoed ik zo.

Meer tips voor blogger back-ups zijn hier en bij googlesystemblog te vinden.