Vrienden bespioneren met GSM en Belysio

Ik las in mijn dagblad hoe je met Belysio kan sociaal netwerken via je gsm. Ok, prima, al krijg ik stilaan een bloedhekel aan al dat (a)sociaal netwerken. Maar dan gaat het verder: "de sociale navigator is een combinatie van een radar en een log, waarmee je kunt zien waar je vrienden zijn en wat ze doen". Dus het weze duidelijk: dit is wederom een variant op Big Brother, al is het dan een vriend of familielid die je locatie kan opsnorren. Belysio werkt met een database van alle gsm-masten ter wereld. Op die manier kunnen ze je vertellen wie zich bij de dichtstbijzijnde mast bevindt. Ze zijn de eerste locatieservice waarvoor je geen gps-applicaties nodig hebt. Het enige wat je nodig hebt om Belysio te activeren is een gewone, moderne gsm. De applicatie kan gratis gedownload worden op www.belysio.com of via je gsm op http://belysio.mobi. Tot zover de promotalk. Correct me if I'm wrong maar ik krijg de indruk dat vooruitgang en achteruitgang steeds vaker synoniem worden. (Bron: DM media)