Sint-Jansloop 2013

Als loper voel je je soms zo vrij als een vogel, of toch bijna. Of we nu boordevol lef en moed zitten, of overgeleverd aan twijfel over de conditie, altijd gaan we er vol voor. Tot zover de romantiek. Zondagnamiddag om 15 uur was de start van Sint-Jansloop, de vijfde OLC - race alweer. Het lijkt wel of de inhoud van mijn hersenpan na het startschot van een wedstrijd tijdelijk vervangen wordt door zagemeel en appeltaart. Telkens weer laat ik mij vangen en neem ik een veel te snelle start. Ook nu was het niet anders. Als een raket uit de startblokken en de eerste kilometer aan 18 km/u. Verstandig is dat niet als je drie keer de Soldatenberg over moet. Maar het lukte naderhand dan toch om een realistischer tempo vast te houden. In de laatste rechte lijn naar de finish had ik wel nog een scherp sprintje nodig om Christ Viaene af te houden. Ik finishte als 22ste (15,66 km/u) en behoud zo mijn 17de plaats in het algemeen klassement.  Op naar Zandvoorde voor de Keignaertloop!