Keignaertloop 2013

Keignaertloop:  9 km in 33'28" - Photo credits: OLC.
Als er meer in zit, ga je ervoor. Het parcours van de Keignaertloop in Zandvoorde is heel mooi en gevarieerd met asfaltstroken, een Finse piste en goed beloopbare grasstroken in drie rondes van 3000 meter. Het was de tiende editie en er waren meer dan 400 deelnemers komen opdagen. De weersomstandigheden waren prima, wat zon en een strakke wind die gelukkig slechts sporadisch in het nadeel blies. Net zoals in de Sint-Jansloop nam ik een (te) snelle start met een eerste kilometer in 3'28". Tijdens de tweede ronde vroeg ik mij vertwijfeld af waar ik mee bezig was en dat is meestal een goed teken dat het een scherpe tijd zal worden. Ik finishte in 33´28". Met een gemiddelde snelheid van 16,13 km/u (3:44/km) kan ik niet anders dan tevreden zijn. Na zes wedstrijden sta ik op de 11de plaats in het algemeen klassement.