Vierde plaats in Aalter

Het parcours in Aalter.

Twee of vier rondes, that's the question op een broeierige avond in Aalter. Vorig jaar liep ik er vier en werd ik 12de op de Tien Mijl. Maar ik was toen in volle marathonvoorbereiding voor Torhout. Nu toch maar wijselijk voor de 8 km gekozen. Het onweer boven Aalter was tijdens de opwarming al weggetrokken. Goed voor mijn hooikoorts want de lucht was door de overvloedige regen gezuiverd van de pollen. Geen zuchtje wind stond er, ook niet in de aanloop naar de bruggen over de E40 die in elke ronde twee keer opgelopen moesten worden. Ik nam een pijlsnelle start met een openingskilometer in 3.22 en bleef daarna voortdurend rond de 3.35 a 3.40 lopen. Ik strandde uiteindelijk op een zucht van een podiumplaats. Vierde in 28'46", op 11 seconden van de derde Bjorn Traen. Wel heel tevreden met mijn snelheid: 16,7 km/u. Gunter D'Hondt won de race in 27'43" voor Frederiek Van Landschoot.

Uitslagen Jogging

4 km8 km10 mijl