Heersers van het luchtruim

Ik heb dan wel bijna geen plaats meer in mijn privébibliotheek - constant snoeien en wieden is de boodschap - maar het is sterker dan mezelf. Voor een prikje voegde ik een prachtig boekje toe aan mijn collectie:

Heersers van het luchtruim (ISBN 9076927030)
Vogelverhalen van o.a. Maarten t Hart, Anton Koolhaas,Guus Luijters, Rascha Peper, Willem van Toorn, Hans Warren & de onnavolgbare L.H. Wiener.

De prachtige pentekeningen in de bundel zijn van Jan Weenink die jarenlang illustreerde voor het tijdschrift Vogels en vele omslagen voor het tijdschrift Het vogeljaar maakte. In 2000 illustreerde hij de dichtbundel "De draagkracht van veren".

Alleen al omwille van 'Valken hebben geen naam' van L.H Wiener is deze bundel een must. De openingszin zet al meteen de toon: "In het voorjaar van 1957 -ik was toen twaalf- bezat ik kennelijk nog de wijsheid van Simon Carmiggelt, want ik was er in die tijd van overtuigd dat mensen best aardig waren."

Meer info:
Uitgeverij 521
LH Wiener [Wikipedia]