Woody Allen 1927 - 1953

In plaats van over het wieden van mijn muziekcollectie te berichten, schrijf ik eigenlijk veel liever over mijn recente aanwinsten. Op regenachtige dagen snuister ik immers graag in tweedehandsboeken- of platenwinkeltjes. Dus aan aanwinsten geen gebrek in deze regenachtige augustusmaand! Ik pik er ééntje uit waar ik al veel plezier aan beleefde: Woody Allen Soundtracks 1927 - 1953 (Bande Dessinée / Pothier & Corboz + 2 cd's, Nocturne, 2004). Muziek uit films als Radio Days, Alice, Hollywood Ending, Hannah and her Sisters etc. Heerlijk zwelgen in 78 toeren jazz van Django Reinhardt, Billy Holiday, Louis Armstrong, Duke Ellington, Glenn Miller et Benny Goodman. Ondertussen duurt mijn vakantie nog één week en hoop ik dat er niet al te veel aanwinsten meer bijkomen.

Meer info:

Nocturne
Amazon.fr: Musique

Technorati tags: