ING Brussels Semi Marathon 2007

Zondag 14 oktober 2007, 10:30, ING Brussels Half Marathon, startnummer 6096.
Is het niet gek om op een zondagmorgen vroeg op te staan om 21 km te lopen op een zwaar, heuvelachtige parcours? Met die vraag in het achterhoofd kwam ik net op tijd voor de start in het Jubelpark toe. De milde oktoberzon, het prachtige parcours met de brede, majestueuze lanen, minder deelnemers dan de 20km van Brussel en de kameraadschappelijke sfeer onder de lopers: niets stond een verbetering van mijn tijd van vorig jaar in de weg. De eerste kilometers traditioneel een beetje de kat uit de boom kijkend, de Wetstraat, de vele tunnels,.. en dan toch een tempoversnelling in de laatste zeven kilometers. Ik klokte af in 1:34:08, 4:45 sneller dan vorig jaar. De progressie is er dus nog altijd. Ik finishde uiteindelijk als 263ste (258ste bij de mannen).
De organisatie was in orde op één groot minpunt na: de chaos bij de uitreiking van de sporttassen in het Zuidpaleis. Bij de triëring en het uitladen moet iets grondigs fout gelopen zijn. Talrijke tassen waren onvindbaar geworden. Na een uur wachten en zoeken kreeg ik dan toch mijn puma-sporttas. Ongemak dat op het terrasje nadien snel vergeten was.



Officiële uitslag semi marathon