Guldensporen 10 Mijl (6 juli 2008)

De Guldensporen 10 Mijl was een succes. Onder een stralende zon doorkruisten 1200 deelnemers de straten van onder meer Brugge en Oostkamp. In totaal namen er 1600 lopers deel aan het evenement. Niet minder dan 1200 daarvan liepen de 10 Mijl, 300 meer dan vorig jaar en een recordaantal. Bij de start op de markt van Brugge was het dan ook drummen.

Met rugnummer 68 nam ik een vliegende start, de eerste drie kilometer in 11:25. Het deelnemersveld raakte snel verbrokkeld en ik liep langs het kanaal en met felle tegenwind grote stukken alleen. Het tempo van de eerste kilometers kon ik niet volhouden, van km 8 tot km 13 liet ik de teugels wat vieren, na km 14 versnelde ik opnieuw tot de finish dankzij de vele toejuichingen en aanmoedigingen. Eindtijd 1:11:21 en de 125ste plaats. De zege ging naar topfavoriet Ghirma Woldu, een in Brugge verblijvende Eritreeƫr. Het parcours was prima, en er waren voldoende bevoorradingen, een pluim voor de organisatie. En nu op naar Oostende!

Meer info:

Resultaten Guldensporen 10 Mijl (16,4 km) (xls)
Resultaten Start to Run 5 km (xls)

ING Running Tour