Hebben alle bibliothecarissen katten?

Librarians are hiding something.
~ Stephen Colbert on Librarians

The Librarians will never take back Egypt.”
~ Cleopatra on Librarians

“There are only two kinds of people who are really fascinating: people who know absolutely everything, and Librarians.
~ Oscar Wilde on Librarianism

Drie leuke citaten over bibliothecarissen die de uncyclopedia wiki pagina's over Librarians en librarianism openen. Je kan op deze pagina al de clichés vinden die er over bibliothecarissen de ronde doen:

- bibliothecarissen slapen soms van pure uitputting verschillende dagen in dezelfde kleren;
- bibliothecarissen hebben meestal ellebooglapjes op hun vestjes of truien;
- alle bibliothecarissen hebben katten, alleen allergieën zijn een geldig excuus, degenen met honden zijn hebben een ernstige afwijking.

Voor mij gaan bovenstaande clichés helaas niet op. Een kat had ik wel gewild maar Cindy is allergisch aan katten en honden. Geheel vrij van afwijkingen ben ik echter ook niet: in mijn spaarzame vrije tijd durf ik - in een stoere bui -wel eens mijn cd's alfabetisch en per subgenre te klasseren. De subgenres definiëren is al niet makkelijk, hoort Will Oldham aka Palace aka Bonnie Prince Billy bij de alt-country of bij de indie, en zet ik al zijn alter-ego's samen of toch niet? Aan de zin van het leven kom ik zo nooit toe, maar ik word er wel rustig van. Met dank aan collega Karen voor deze grappige en relativerende wikia tip.