Strandloop Knokke 2010

Mijn eerste strandloop van deze zomer was ondanks de loden hitte een succes. Geen zuchtje wind stond er aan zee. Terwijl de terrasjes en eethuizen op de zeedijk vol zaten met mensen die hun vochtbalans en gewicht op peil wensten te houden, namen 889 enthousiaste lopers deel aan de beachrun van Knokke. Ik eindigde als 22ste bij de heren op de 5 km in een - gezien de lastige omstandigheden - prima tijd van 22:54. Goed voor een 25ste plaats in het algemeen klassement. Halfweg klokte ik af in 11:04. Mijn eindsprint bergop ging moeizaam maar uiteindelijk eindig ik toch nog hoger dan in 2009. Als prijs kreeg ik een green idea box met biologische voedingssupplementen om de weerstand te verhogen. Ideaal om mijn natuurlijke voorliefde voor chips, chocolade en pizza te compenseren. Volgende strandlopen zijn normaliter Zeebrugge en Blankenberge, daar loop ik respectievelijk de 10k en 8k races.