Europa-marathon Luxemburg 2011

Het is gelukt, ook mijn derde marathon bracht ik tot een goed einde! Ik ben dit weekend  214de geëindigd in de loodzware marathon van Luxemburg-stad , in een tijd van 3 uur 32 min 2 sec. Het parcours was heel afwisselend en mooi met start in Kirchberg en passages in Limpertsberg, Belair, Merl, Hollenich en een onvergetelijke doortocht in de historische stadskern. Daar zorgden dichte drommen toeschouwers en muziekbands voor een geweldige ambiance. Ik bereikte het punt van 21.1 kilometer in 1 uur 37 min 39 seconden. Maar door de opeenvolging van bochten en hellingen en afdalingen kon ik dat tempo onmogelijk volhouden. Het deelnemersveld raakte volledig uiteengerafeld.  Ik liep kilometers lang alleen, af en toe voorbij geflitst door estafette-lopers. Maar de sfeer was fantastisch, nooit werd ik meer aangemoedigd dan in Luxemburg. Deze high fives en sambamuziek hielpen me om de ruim 13 kilometer aan hellingen te overwinnen. 'C'est dans la poche' riep iemand me toe op vijf kilometer van de finish, maar die laatste lange meters langs de Avenue John F. Kennedy in de duisternis en bergop waren niettemin erg lastig. Ik trachtte op het ritme van de roffelende tamtams te blijven lopen maar ook dat tempo bleek te hoog. Het vat was leeg. Het was uitkijken naar de fakkels die de laatste kilometer 'verlichtten' en de spectaculaire indoor finish. Dank aan Cindy voor de morele steun en de foto's.

Race details participant number: 2014
Meese, Laurent (BEL)
Place (general): 214
Place (cat): 53
Split time 10 KM 00:45:01 ; 21.1 KM 01:37:39
Netto Time 42.195 KM: 03:32:02