Podiumplaats Kerstloop Brugge 2012

Vrijdagavond 20u op de Markt van Brugge. Meer dan 3 000 lopers waren present voor de tweede editie van de Brugse Kerstloop. Na de opwarming besloot ik om toch in mijn vertrouwde singlet te lopen. Het was opgehouden met regenen en echt koud voelde het niet aan. Ik beleefde wel een Mr. Bean moment vlak voor het starschot afging. Tijdens de final countdown merkte ik dat mijn startnummer los was geraakt. Hoe krijg je een kromme sluitspeld dicht terwijl de adrenaline door je lijf stroomt en de seconden wegtikken? 10, 9, 8, 7, 6... Het lukte nog net voor de eerste bocht. De eerste km klokte ik af  in minder dan 3:40. Dat was veel te snel om in mijn comfortzone te blijven. De wind kwam af en toe opzetten en de kasseien lagen er door de regen redelijk glad bij. Maar wat een heerlijk parcours met veel keren en draaien, en een geweldige ambiance op de pleintjes. Tijdens km 3 kreeg ik het eventjes lastig door steken in mijn rechterzij. Na een snelle slotkilometer finishte ik niettemin als 14de op de 5k. Net als vorig jaar mocht ik het podium op als derde in mijn leeftijdscategorie. Het  kerstbier nadien smaakte bijzonder zoet.
Kerstloop Brugge, 14/12/12 20:00 , L. Meese, startnummer: 5844, 5,69 km in 21:51, AVS: 15,6 km/h (03:50/km), 14de plaats Heren, 3de plaats Masters Cat.