Komen en gaan op Facebook

Tewijl in Europa de uitgevers met Google aan het ondehandelen zijn over compensaties, lijkt het alsof in de Verenigde Staten Facebook ondertussen zijn beste tijd heeft gehad. De jongeren beginnen stilaan af te haken en dat is meestal geen goed teken aan de wand. Amerikaanse gebruikers van Facebook lijken steeds minder interesse in het sociale netwerk te tonen. Dat blijkt uit een enquête van Pew bij enkele duizenden Amerikanen: 27 % van de ondervraagden wil minder tijd spenderen op het sociale netwerk. En wellicht belangrijker: amper 3% is nog van van plan om actiever foto’s en statusupdates te posten. Vooral bij jongeren heeft het lijkt Facebook zijn beste tijd gehad te hebben. Voor veel jongeren is Facebook puur tijd­ver­lies geworden. Eind 2012 kende Facebook in de VS al een effectieve daling van het aantal ac­tie­ve ge­brui­kers. In de meeste Euopese landen is er nog een lichte stijging. Het zou echter interessant zijn om te weten om welke leeftijdscategorieën dat gaat. Het volledige Pew rapport over Facebook vind je hier (PDF).