Clean desks, empty minds

Een clean desk is niet aan mij besteed, laat dat vooral duidelijk zijn. Ik ken de voordelen van het werken aan een leeg bureau wel. Ik heb een poosje geleden een opleiding "Time Management" gevolgd. Opgeruimd staat netjes, hoorde ik om de haverklap. Je krijgt er een gevoel van rust van en je hebt alles netjes onder controle. Anders dreig je telkens opnieuw afgeleid te worden door de opgestapelde documenten om je heen. Concentratie en overzicht, dat zijn volgens deze moderne professionals de sleutels tot productiviteit. Edoch, ik verkies - tot lichte wanhoop van de poetsvrouw - dat alle belangrijke documenten in mijn gezichtsveld blijven liggen. En als het echt moet kan ik nog altijd Albert Einstein citeren: "If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?"