Noordzeeloop 2013

Een mooie dag aan zee met een zacht lentebriesje. Correctie: een barkoude winterdag met een Siberische wind. De meeste lopers arriveerden heel warm ingepakt in de vuurtorenwijk. Zelfs de gedoodverfde winnaar Davy Stieperaere verscheen met muts en handschoenen aan de start. Na enig getwijfel besloot ik om toch maar in dezelfde wedstrijdoutfit als de ten miles te lopen. Zo was ik wel verplicht om snel te starten om het wat warm te krijgen. De Noorzeeloop heeft een mooi maar selectief parcours in het havengebied van de andere oever, met drie rondes van 3,5 km met telkens een lastige passage in de duinen. Tijdens de tweede ronde wou ik de kat uit de kat kijken, maar er was geen kat te zien. Alle katten lagen ongetwijfeld voor een warme kachel en ik kon ze geen ongelijk geven. De onbarmhartige noordoostenwind sneed dwars door me heen. In de slotronde liep ik voor wat ik waard was en dat was een 27ste plaats (10,5 km in 41'22''),  in het zog van Frederik Fiers – goed voor een 8ste plaats in de H2-categorie. Op naar de volgende wedstrijd, op zaterdag 30 maart in Hazegras, met hopelijk wat warmer weer. Al wordt er nog tot vrijdagnacht nachtvorst verwacht. Op dat zachte lentebriesje zullen we nog even moeten wachten.