Tien mijl Middelkerke 2013

Tien mijl in 1h05.22. - Photo credits: Christ Viaene.
Als je kan kiezen tussen vijf en tien mijl, en voor de langste afstand gaat, behoor je definitief tot het ras der fanatieke hardlopers. Er is geen weg terug. Al waren er in Middelkerke wel een aantal 10-mijl lopers die zich tijdens de wedstrijd bedachten en toch maar liever 1 ronde van acht km wilden lopen. Het mooie weer zorgde voor een groot deelnemersveld, liefst 650 finishers in totaal voor de verschillende afstanden. Het was verrassend warm op de glooiende paden in de duinen van Raversijde. In de tweede ronde raakte ik oververhit en waande ik mij in de woestijn. Gelukkig waren de bevoorradingsposten geen luchtspiegelingen. Ik finishte als vierde in mijn categorie in 1h05'22", vlak na twee Franstalige lopers. Op 46 seconden van Nicolas Godine  (derde) en op 59 seconden van Thierry Lefievre (tweede).   Een podiumplaats had dus zeker gekund, maar Middelkerke lag net een duin te ver.
Tien Mijl Sirene Middelkerke; Startnummer 746, Algemeen klassement: 29ste, Categorie: 4de. 16,1 km in 1h05'22"