Straffe koffie en dito voornemens


Woody Guthrie's New Year's Rulings uit 1943, bron: Open Culture.

De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. Nemen we bijvoorbeeld de illustere new year's resolutions uit 1943 van ene Woody Guthrie – voor de jongere lezers: een folkzanger uit lang vervlogen tijden – in ogenschouw. Veel van zijn ijverig neergepende voornemens zijn ruim een eeuw later nog steeds brandend actueel zoals:  poets je tanden (als je er nog hebt), eet gezond, drink met mate en lees boeken, bij voorkeur good old paper books. Zelf was ik van plan om in 2015 minder koffie te drinken. Vanmorgen heb ik echter een Philips Senseo-apparaat in mijn kantoortje geïnstalleerd, dus dat voornemen laat ik maar beter per direct varen. Kennis en essentie, daar ga ik nu voor. Maar eerst nog een kop koffie...