Podcast voor 20 km van Brussel


Dit weekend staat de 20 km van Brussel op het programma. Er zullen opnieuw 30 000 sportievelingen aan de start staan. TV Brussel en FM Brussel zullen de hele stratenloop coveren. Fm Brussel heeft ook een podcast klaarstaan, die kan je hier downloaden. DJ kong loodst je met een selectie van house, disco en running music doorheen de mooiste loopwedstrijd van het land. Het parcours in Brussel zal twee weken voor de zware nachtmarathon van Luxemburg een goede graadmeter voor mijn conditie zijn. De vele hellingen, met die opeenvolging van tunnels in de eerste kilometers, zullen meteen duidelijk maken hoe ver ik sta. Vorig jaar finishte ik als 2.508 ste in een tijd van 1:31:06 (AVG 13.44). Maar daar werd blijkbaar bij de toekenning van de startnummers geen rekening me gehouden want ik kreeg dit jaar 8.705 als startnummer. Op zich van weinig belang aangezien de eerste 10.000 in de eerste startbox staan. De start wordt net als vorig jaar in drie golven georganiseerd om opstoppingen in de tunnels te vermijden. Maar in de eerste kilometers verlies je toch al snel enkele minuten, dat is inherent aan zo'n massawedstrijden. Maar er wordt ook gezongen en gescandeerd en nergens is er meer ambiance en randanimatie dan in Brussel. Veel succes aan alle deelnemers en in het bijzonder aan alle Belgium.be teamgenoten: just run like hell!


Team Belgium.be: Wetenschappelijke Instellingen

De Cat Peter
De Wever Aaike
Meese Laurent
Schonk Jan
Van Loock Bert
Antoine Jerome
Counerotte Frédéric
Fierens Sébastien
Mairiaux Eric
Spitaels Frédérique